Obracíme se tímto na uživatele z Mohelnice, kteří stále využívají pevnou linku nebo mají po telefonickém kabelu poskytováno připojení k internetu.
Podle našich informací se společnosti CETIN a.s., která je správcem datové a komunikační sítě, nevyplatí opravovat páteřní kabel v úseku mezi autobusovými zastávkami Na Kaluži a Pod Žorem, natož investovat do jeho modernizace. V důsledku toho vypověděla smlouvu společnosti O2 Czech Republic a.s., která již začala vypovídat poskytování služeb pevných linek a internetu uživatelům z řad občanů Mohelnice. Přitom telefonní kabel je na mnoha místech naší obce jedinou možností, jak se dostat k internetu nebo si třeba i zavolat pomoc v případě nebezpečí. A to vše v době, kdy Ministerstvo práce a obchodu deklarovalo pokrytí hluchých míst mobilním signálem a míst se slabým připojením k internetu internetem vysokorychlostním.
Díky iniciativě jednoho našeho občana se ve spolupráci s ním pokusíme tlačit na společnost CETIN, a.s., aby výše uvedený páteřní kabel nejen opravila, ale naopak vyměnila za kabel optický, který by umožnil přivedení vysokorychlostního internetu k centru obce. Nebude-li to mít efekt, obrátíme se přímo na zmíněné ministerstvo. Vyzýváme tímto občany, kteří mají pevnou linku či internet po telefonickém kabelu a již se jim ozval některý z poskytovatelů služeb (O2, T-Mobile, Vodafone, atp.), že jim bude služby rušit, nebo také ty, kteří jsou s takovýmto stávajícím připojením nespokojeni (nízká rychlost, nestabilita, atp.), aby nám sdělili bližší informace, a to na adresu ou@obec-krasna.cz.